Glasdiscount wenst je fijne feestdagen en een warm gezond 2025! Voor meer informatie over onze aangepaste openingstijden en bezorgmogelijkheden tijdens de feestdagen, klik hier.

  • Al 20 jaar de grootste glasleverancier
  • Specialist in maatwerk
  • Levering in Nederland en Vlaanderen
Aanmelden

Retourbeleid en garantie

Het kosteloos annuleren van uw bestelling is alleen mogelijk als deze nog niet is verzonden of in productie is genomen. Annuleren binnen 24 uur na plaatsing van de bestelling is doorgaans nog mogelijk. Na deze periode worden maatwerkproducten in productie genomen, waardoor annulering niet meer mogelijk is.

Herroepingsrecht / Bedenktijd

Wilt u uw bestelling na ontvangst annuleren? Dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling per e-mail of schriftelijk aan ons kenbaar te maken.
Het product dient binnen 14 dagen na deze melding, samen met een kopie van de orderbevestiging of factuur en het ingevulde formulier ontbinding / herroeping teruggestuurd te worden naar het onderstaande adres.
Na aanmelding van het retour zal het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, binnen 14 dagen worden teruggestort.
Indien het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig was om het product te beoordelen, kunnen wij een waardevermindering in rekening brengen.

Zakelijke aankopen en op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en de bedenktijd. Onder maatwerk wordt verstaan producten die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd. Aangezien glazen producten specifiek op maat worden geproduceerd, is het niet mogelijk deze te retourneren.

Retouradres:
Glasdiscount.nl
Hoofdweg 60
7371 AJ Loenen (Gld.)

Houd er rekening mee dat de retourkosten voor eigen rekening zijn, en dat producten die op maat zijn gemaakt, niet geretourneerd kunnen worden. Zorg ervoor dat u uw retourzending goed verpakt om beschadiging tijdens transport te voorkomen.

Glasbok

Indien uw bestelling is geleverd op een glasbok, dient u deze binnen 21 dagen leeg te melden via dit formulier op onze website. Meldt u de glasbok niet binnen deze termijn af, dan worden er gebruikerskosten in rekening gebracht van € 6,05 per dag (€ 5,- excl. btw).

Houten bokken met boknummer 90 zijn eenmalige ("one-way") bokken en worden niet opgehaald door de fabrikant.

Houten bokken met boknummer 95 zijn retourbokken en dienen afgemeld te worden. Na uw melding haalt de fabrikant deze bokken op. Houd er rekening mee dat dit enkele weken kan duren.

Garantie

Op de door ons geleverde isolatieglasproducten zit een fabrieksgarantie van 10 jaar. Deze garantie dekt uitsluitend het volledig dicht zijn van de isolatieglasunit. Dit houdt in dat het zicht door het glas niet wordt belemmerd door interne aanslag, condensvorming, stof of aantasting van de coating tussen de glasbladen. Deze garantie is onderhevig aan enkele voorwaarden, waaronder eisen met betrekking tot de plaatsing, de samenstelling van de beglazing, en het verplicht goed onderhoud door de eigenaar.

Wanneer er binnen de garantieperiode een defect optreedt, zal onderzocht moeten worden wat de oorzaak is. De mogelijke oorzaken zijn:

  • Een productiefout.
  • Een fout bij de plaatsing.
  • Onvoldoende onderhoud.

Liggende beglazing

Op liggende beglazing zit geen (fabrieks)garantie qua lekslaan of breukrisico. Uiteraard komen wij je graag tegemoet met een passend voorstel.

Controle na levering

Alle door Glasdiscount of rechtstreeks vanuit de fabrikant geleverde materialen dienen direct na ontvangst/levering gecontroleerd te worden op onjuistheden of beschadigingen en indien niet goed geleverd per e-mail binnen 24 uur gemeld te worden. Ook voor montage dienen de materialen gecontroleerd te worden. Na montage, plaatsing of verwerking worden klachten op materialen afgewezen. Gevolgschade zoals vertraging, (extra) arbeidsloon of inzet van materieel etc. worden niet gecompenseerd.

Productiefout in de beglazing

Wanneer het om een productiefout gaat die onder de garantievoorwaarden van de beglazing valt, zal de fabrikant een nieuwe ruit leveren inclusief een vaste vergoeding voor de herplaatsingkosten. In veel gevallen is deze vergoeding niet kostendekkend. De extra kosten voor het vervangen van de beglazing door de glaszetter of het montagebedrijf komen voor jouw rekening.

Plaatsingsfout

Als degene die de beglazing heeft geplaatst een fout heeft gemaakt waardoor de beglazing binnen tien jaar defect raakt, is diegene volledig aansprakelijk. Zowel de vervangende beglazing als het plaatsen daarvan komen dan voor zijn rekening. Indien je zelf de beglazing hebt geplaatst, zijn de kosten geheel voor eigen rekening.

Onvoldoende onderhoud en veranderingen

Wanneer onvoldoende onderhoud is gepleegd en dit aantoonbaar de oorzaak is van schade aan de isolerende beglazing, dan zijn de kosten voor de vervangende beglazing en het plaatsen daarvan voor jouw rekening. Ook bij veranderingen of wijzigingen aan de beglazing die de oorzaak zijn van eventuele schade, ben je verantwoordelijk voor alle kosten. Meer informatie is te vinden in onderstaande brochures:
NPR 3577 Uitleg (Kenniscentrum Glas, pdf bestand)

Klachtafhandeling

Bij Glasdiscount.nl staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Wij doen er alles aan om uw bestellingen en vragen naar volle tevredenheid af te handelen. Mocht er desondanks toch iets zijn waar u niet tevreden over bent, dan horen wij dat graag van u. Uw feedback stelt ons in staat om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Wij raden u aan om eventuele klachten in eerste instantie rechtstreeks bij ons kenbaar te maken via e-mail naar: klantenservice@glasdiscount.nl. Wij streven ernaar uw klacht zo snel mogelijk te behandelen, met een maximale reactietermijn van 14 dagen. Indien wij meer tijd nodig hebben om uw klacht te verwerken, wordt u hierover tijdig geïnformeerd.

Indien onze interne klachtenprocedure niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u uw geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Daarnaast kunnen consumenten binnen de Europese Unie sinds 15 februari 2016 gebruikmaken van het ODR-platform van de Europese Commissie voor het indienen van klachten. Dit platform is te vinden op: https://ec.europa.eu/. Indien uw klacht nog niet door een andere instantie in behandeling is genomen, staat het u vrij om uw klacht via dit platform aan te melden.

Wij streven ernaar elke klacht serieus te nemen en zo snel mogelijk tot een passende oplossing te komen.