Een bestelling retourneren

  • Kan ik mijn bestelling retourneren?
    Beglazing en ventilatieroosters
    Je bestelling van glas en ventilatieroosters kan je niet retourneren. Zorg er dus voor dat je jouw bestelling goed controleert! Deze producten hebben we immers speciaal voor jou op maat gemaakt, waardoor we het niet meer kunnen verkopen. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
    Beglazingsmaterialen
    Wel kan je je bestelling van niet op maat gemaakte producten, zoals beglazingsmaterialen, annuleren. Je kunt dit doen tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om de producten retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw werkplaats of huis naar GlasGigant.nl zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan GlasGigant.nl geretourneerd worden.
    Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dien je een Serviceverzoek in te dienen.
  • Hoe kan ik één of meerdere producten retourneren?
    Je kunt niet op maat gemaakte producten eenvoudig bij ons retourneren. Dan dien je een Serviceverzoek in te dienen. Dit doe je als volgt:
    1. Log in op Mijn account en zoek de bestelling in de bestelgeschiedenis.
    2. 2Klik op Start serviceverzoek.
    3. Vink aan welke producten je wilt retourneren.
    4. Upload eventueel foto’s.
    5. Geef eventueel de reden op van retour.
    6. Klik op Serviceverzoek indienen.
    7. Zodra we jouw Serviceverzoek hebben verwerkt, ontvang je een e-mailbevestiging. 
  • Waar kan ik mijn producten voor retour naar toe sturen / afgeven?
    Na het indienen van een Servicemelding ontvang je een retourformulier per e-mail. Dit formulier bevat uitgebreide instructies en het retouradres voor het terugsturen van het product.
  • Wie betaalt de kosten van de retourzending?
    Dit hangt af van de reden van het Serviceverzoek. Wanneer er door GlasGigant.nl een verkeerd product is geleverd. Of een beschadigd product dat niet voldoet aan de kwaliteitsnormen dan komen de kosten voor de retourzending voor GlasGigant.nl.
    Indien je gebruikt maakt van het herroepingsrecht, dan komen de kosten voor retour van jouw werkplaats of huis naar GlasGigant.nl voor eigen rekening.
    Wanneer GlasGigant.nl het transport dient te regelen voor een retourruit, bedragen de kosten € 42,50. Dit bedrag dient voorafgaand aan de retourzending te worden overgemaakt voordat de retourzending wordt ingepland.
    Indien het Serviceverzoek van de retourruit gegrond is, dan wordt het eventueel betaalde bedrag voor transport teruggestort. De termijn van terugstorten is afhankelijk per betaalmethode en kun je nalezen bij terugbetalingstermijnen.

Bestelling ruilen

  • Ik heb een verkeerd product ontvangen
    Wat vervelend! Het is uiteraard niet onze bedoeling dat je een onjuist of beschadigd product ontvangt. We lossen dit graag snel voor je op. Daarom vragen we je een Serviceverzoek in te dienen. Dit doe je als volgt:
    1. 1. Log in op Mijn account en zoek de bestelling in de bestelgeschiedenis.
    2. 2. Klik op Start serviceverzoek.
    3. 3. Vink aan welke producten je wilt retourneren.
    4. 4. Upload eventueel foto’s.
    5. 5. Geef eventueel de reden op van retour.
    6. 6. Klik op Serviceverzoek indienen.
    7. Zodra we jouw Serviceverzoek hebben verwerkt, ontvang je een e-mailbevestiging. 
  • Hoe snel ontvang ik een nieuw product?
    Je ontvangt van ons een nieuw product ten vroegste na vijf werkdagen. Wanneer je een vervangend product aanvraagt, plaatsen we direct de bestelling. Deze bestelling kun je direct in jouw account terugvinden. We versturen het nieuwe exemplaar zodra we je retourzending hebben ontvangen. Producten die op voorraad zijn, kunnen we meteen versturen. Binnen vijf werkdagen ontvang je dan het nieuwe exemplaar. Producten die op maat gemaakt moeten worden, hebben een langere levertijd en zijn iets langer onderweg. 
  • Wie betaalt de kosten voor retourzending bij ruilen?
    Een verkeerd of beschadigd product geleverd? Heel vervelend. Indien een verkeerd of beschadigd product wordt geleverd, zijn de retourzendingskosten voor GlasGigant.nl. Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen de retourkosten van jouw werkplaats of huis naar GlasGigant.nl voor eigen rekening.

Beschadigde ruit ontvangen

  • Ik heb een beschadigde ruit ontvangen
    Wat vervelend! Het is uiteraard niet onze bedoeling dat je een beschadigde ruit ontvangt. We lossen dit graag snel voor je op.
    Indien er sprake is van een beschadigde ruit, onderneem dan de volgende stappen:
    1. Je maakt een aantekening van de beschadiging op de vrachtbrief van de bezorger.
    2. Je stuurt binnen 24 uur, na aflevering, een Serviceverzoek in via mijn account.
    Nadat GlasGigant.nl jouw Serviceverzoek heeft ontvangen wordt beoordeeld of de  ruit voldoet aan de kwaliteitsnormen. Als deze niet voldoet aan de kwaliteitsnormen ontvang je een nieuwe ruit.  
    Wanneer een juiste beoordeling van de beschadiging niet mogelijk is, dan dient de ruit retour gezonden te worden naar GlasGigant.nl. Je ontvangt dan een retourformulier met nadere uitleg.
    Wanneer GlasGigant.nl het transport voor deze retourruit dient te regelen, bedragen de kosten € 42,50. Dit bedrag dient voorafgaand aan de retourzending te worden overgemaakt voordat de retourzending wordt ingepland.
    Indien, na beoordeling,  jouw Serviceverzoek is goedgekeurd  ontvang je een nieuwe ruit en wordt het eventueel betaalde bedrag voor transportkosten teruggestort. De termijn van terugstorten is afhankelijk per betaalmethode en kun je nalezen bij terugbetalingstermijnen.

Serviceverzoek

  • Wat is een Serviceverzoek?
    Voldoent een ruit of een product volgens jou niet aan de kwaliteitsnormen? Of wil je een product ruilen? Dan kan je een Serviceverzoek indienen. Op basis van de opgegeven informatie en foto’s nemen we contact met je op om het op te lossen.  
  • Hoe kan ik een Serviceverzoek indienen?
    Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dien je een Serviceverzoek in te dienen. Dit doe je als volgt:
    1. Log in op Mijn account en zoek de bestelling in de bestelgeschiedenis.
    2. Klik op Start serviceverzoek.
    3. Vink aan welke producten je wilt retourneren.
    4. Upload eventueel foto’s.
    5. Geef eventueel de reden op van retour.
    6. Klik op Serviceverzoek indienen.
    7. Zodra we jouw Serviceverzoek hebben verwerkt, ontvang je een e-mailbevestiging. 
  • Wat zijn de kwaliteitsnormen voor glas?
    De kwaliteitsnormen van glas staan beschreven in de betreffende productnormen. De Glas Branche Organisatie (GBO) heeft richtlijnen opgesteld voor het beoordelen van de visuele kwaliteit van glas, afgeleid van de Europese productnormen. GlasGigant.nl beoordeelt jouw Serviceverzoek op basis van deze richtlijnen. 
  • Waar kan ik mijn producten voor retour naar toe sturen / afgeven?
    Nadat je een Servicemelding hebt ingediend, sturen we je binnen korte tijd een retourformulier via e-mail. Hierin staat gedetailleerde uitleg over het proces en waar je het product naar toe dient te retourneren.

Terugbetalingtermijnen

  • Terugbetalingtermijnen bij retourneren
    Zodra wij je retouraanvraag volledig hebben afgerond, gelden de volgende terugbetalingstermijnen:
    • iDEAL: het verschuldigde bedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort.
    • Billink Achteraf betalen: Je hebt geen betalingsverplichting meer voor het geannuleerde product.
  • Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
    Zodra wij de producten in goede orde retour hebben ontvangen, gelden de volgende terugbetalingstermijnen:
    • iDEAL: het verschuldigde bedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort.
    • Billink Achteraf betalen: Je hebt geen betalingsverplichting meer voor het geannuleerde product.
  • Bij verkeerd betaald
    Zodra wij opmerken dat je te veel hebt betaald, gelden de volgende terugbelatingstermijnen:
    • iDEAL: het verschuldigde bedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort.
    • Billink Achteraf betalen: Je hebt geen betalingsverplichting meer voor het geannuleerde product.